Nikdy nenabíjejte akupack bez dozoru
Pro baterii není dobré ji dlouhou dobu nechat vybitou nebo naopak plně nabitou
Pokud se nechystáte v následujících dnech na kole jezdit, nenabíjejte baterii na 100% (ale jen na 60%)
Pokud baterii vybijete, je potřeba ji nejlépe do 24 hodin dobít.
Aby nedošlo ke zničení akumulátoru, je třeba po celou dobu životnosti udržet napětí akumulátoru v rozmezí 3,0 - 4,2 V.
Tyto hranice hlídá BMS (Battery Management System)
Ve chvíli, kdy kolo nepoužíváte, vypněte vypínač na baterii a vyjměte baterii z kola (pokud je to možné)
Velmi častou chybou je, že uživatel před uskladněním kola sice nabije akumulátor, vypne napájení na řídícím panelu na řídítkách, ale zapomene vypnout vypínač na baterii. V tom případě zůstává baterie připojená nejen k BMS, ale i k regulátoru, který je schopen baterii totálně vybít během několika týdnů.
baterii nabijte na cca 60%
vyjměte baterii z kola, vypněte vypínač (pokud ho má) a uskladněte v chladu a suchu (ideálně 5-15°C)
ideálně 1x za 3 měsíce zkontrolujte stav nabití baterie
Baterii je možno repasovat za předpokladu, že je v baterii funkční elektronika – BMS. Pokud je elektronika nefunkční, baterii nelze repasovat (výměna článků nepomůže). V tom případě Vám vrátíme baterii zpět nezrepasovanou.
Termín vyhotovení repase baterie je 10 pracovních dnů.
Baterii včetně nabíječky je možné donést osobně na naši adresu, OMNITRON s.r.o. Dopraváků 1/723, Praha 8 - Dolní Chabry, 184 00 nebo zaslat přepravcem.
Při zaslání nám nezapomeňte napsat Vaše fakturační údaje, popřípadě zasílací adresu, pokud je jiná než fakturační a telefonický kontakt na vás.
Také prosím uveďte případné požadavky na repasi baterie (kapacita, typ článků).
Při nákupu jakéhokoliv levnějšího elektrokola dochází po velmi krátké době k dramatickému snížení dojezdu oproti údajům deklarovaným výrobcem, resp. prodejcem. Ke stejnému jevu dochází rovněž při neprofesionální repasi baterie. I když je na první pohled zřejmé, že zhotovitel repase resp. výrobce akupacku použil k výrobě vysokokapacitní články, což je mnohdy efektní pouze jako údaj na prodejním ceníku, není zaručeno, že tato baterie bude spolehlivě sloužit. U elektropohonů je velmi důležitý parametr konstantního proudového zatížení. Pokud tedy bude levná baterie, či repase složena z nízkoproudových článků (i když o vysoké kapacitě), bude vystavena nadměrnému zatížení, články toto zatížení po krátké době nevydrží a nastane nerovnoměrné rozprostření energie v akupacku. To má za následek výrazné snížení kapacity a výkonu. Čili na první pohled levná baterie do elektrokola nebo levná (neprofesionální) repase se ve výsledku prodraží, jelikož takovéto baterie v řádu několika měsíců ztrácí svojí zamýšlenou funkci.