Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com

OmnitronZásady pro dlouhou životnost vašeho zrepasovaného akupacku

Nikdy nenabíjejte akupack bez dozoru
Pro baterii není dobré ji dlouhou dobu nechat vybitou nebo naopak plně nabitou
Pokud se nechystáte v následujících dnech na kole jezdit, nenabíjejte baterii na 100% (ale jen na 60%)
Pokud baterii vybijete, je potřeba ji nejlépe do 24 hodin dobít.

Aby nedošlo ke zničení akumulátoru, je třeba po celou dobu životnosti udržet napětí akumulátoru v rozmezí 3,0 - 4,2 V.
Tyto hranice hlídá BMS (Battery Management System)
Ve chvíli, kdy kolo nepoužíváte, vypněte vypínač na baterii a vyjměte baterii z kola (pokud je to možné) 
Velmi častou chybou je, že uživatel před uskladněním kola sice nabije akumulátor, vypne napájení na řídícím panelu na řídítkách, ale zapomene vypnout vypínač na baterii. V tom případě zůstává baterie připojená nejen k BMS, ale i k regulátoru, který je schopen baterii totálně vybít během několika týdnů.

Uskladnění baterie na zimu nebo na delší dobu:

baterii nabijte na cca 60%
vyjměte baterii z kola, vypněte vypínač (pokud ho má) a uskladněte v chladu a suchu (ideálně 5-15°C)
ideálně 1x za 3 měsíce zkontrolujte stav nabití baterie

Podmínky pro repasování aku-packů:

Baterii je možno repasovat za předpokladu, že je v baterii funkční elektronika – BMS. Pokud je elektronika nefunkční, baterii nelze repasovat (výměna článků nepomůže). V tom případě Vám vrátíme baterii zpět nezrepasovanou.
Termín vyhotovení repase baterie je 10 pracovních dnů.
Baterii včetně nabíječky je možné donést osobně na naši adresu, OMNITRON s.r.o. Dopraváků 1/723, Praha 8 - Dolní Chabry, 184 00 nebo zaslat přepravcem.  
Při zaslání nám nezapomeňte napsat Vaše fakturační údaje, popřípadě zasílací adresu, pokud je jiná než fakturační a telefonický kontakt na vás.
Také prosím uveďte případné požadavky na repasi baterie (kapacita, typ článků).

Jak je možné pořídit za poloviční cenu kvalitnější produkt, než je originál?

Při nákupu jakéhokoliv levnějšího elektrokola dochází po velmi krátké době k dramatickému snížení dojezdu oproti údajům deklarovaným výrobcem, resp. prodejcem. Ke stejnému jevu dochází rovněž při neprofesionální repasi baterie. I když je na první pohled zřejmé, že zhotovitel repase resp. výrobce akupacku použil k výrobě vysokokapacitní články, což je mnohdy efektní pouze jako údaj na prodejním ceníku, není zaručeno, že tato baterie bude spolehlivě sloužit. U elektropohonů je velmi důležitý parametr konstantního proudového zatížení. Pokud tedy bude levná baterie, či repase složena z nízkoproudových článků (i když o vysoké kapacitě), bude vystavena nadměrnému zatížení, články toto zatížení po krátké době nevydrží a nastane nerovnoměrné rozprostření energie v akupacku. To má za následek výrazné snížení kapacity a výkonu. Čili na první pohled levná baterie do elektrokola nebo levná (neprofesionální) repase se ve výsledku prodraží, jelikož takovéto baterie v řádu několika měsíců ztrácí svojí zamýšlenou funkci.